PRAVA POTROŠAČA
Obaveštavamo vas da se prema Zakonu о zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, br. 62/2014 i 6/2016 – dr.
zakon), u daljem tekstu: Zakon, kupovina preko naše internet prodavnice kupijeftino.rs smatra
prodajom na daljinu. Primer Ugovora nalazi se ovde.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, kupac ima pravo na odustanak od ugovora. Model Izjave o odustanku
od ugovora nalazi se ovde.
POSTUPAK ZA ODUSTANAK OD UGOVORA
Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija
u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova iz čl. 34. i 35. ovog zakona
(u daljem tekstu: odustanak od ugovora). Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom
koju može dati na posebnom obrascu za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan
poslovnih prostorija ili na drugi nedvosmislen način (u daljem tekstu: obrazac za odustanak). Izjava o
odustanku od ugovora kod ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija
smatra se blagovremenom ukoliko je poslata trgovcu u roku izstava 1. ovog člana. Izjava o odustanku od
ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu. Ako trgovac omogući potrošaču da
elektronski popuni i pošalje obrazac za odustanak, dužan je da ga o prijemu obrasca bez odlaganja
obavesti u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču zapisa. Protekom roka iz člana 29. ovog zakona
prestaje pravo potrošača na odustanak od ugovora. Teret dokazivanja da je postupio u skladu sa
odredbama st. 1.-5. ovog člana, radi ostvarivanja prava na odustanak od ugovora, je na potrošaču.
U slučaju kupovine na daljinu prodavac nije dužan da kupcu izda fiskalni račun, a u skladu sa članom 2.
stav 1. tačka 1) Uredbe o određivanju delatnosti kod čijeg obavljanja ne postoji obaveza evidentiranja
prometa preko fiskalne kase („Službeni glasnik RS“, br. 61/10, 101/10, 94/11, 83/12, 59/13, 100/14), već
sva prava potrošač može ostvariti na osnovu ugovora o prodaji na daljinu. Golden market d.o.o. će
Vam poslati račun na Vašu kućnu adresu ili na Vašu email adresu.
Golden market d.o.o. je Pdv obveznik i sa računom kupci mogu da ostvare povraćajza plaćeni Pdv,za
grupe proizvoda koji odobrava Republika Srbija.
Zakon za slučaj prodaje na daljinu ustanovljava pravo kupca, kojise smatra potrošačem (fizičko lice koje
proizvod kupuje radi namirenja svojih individualnih potreba, a ne radi obavljanja profesionalne
delatnosti), da odustane od kupovine u roku od 14 dana od dana kada mu je proizvod predat. Prilikom
odustanka kupac može, ali ne mora da navede razloge zbog kojih odustaje. Izjava o odustanku od
ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu. Izjava o odustanku mora biti
svojeručno potpisana.
Kupac je dužan da proizvod vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao
obrazac za odustanak. Po isteku roka od 14 dana od dana kada je poslao odustanak, proizvod se više ne
može vratiti. Troškove povraćaja robe u slučaju odustanka snosi kupac.
Moguće je vratiti samo proizvode koji su neoštećeni i, po mogućnosti, u originalnoj ambalaži,sa svim
dodacima i propratnom dokumentacijom (garantni list, uputstva, itd.).
Po prijemu proizvoda, utvrdiće se da li je proizvod ispravan i neoštećen. Kupac odgovara za neispravnost
ili oštećenje proizvoda koji su rezultat neadekvatnog rukovanja proizvodom, tj. kupac je isključivo
odgovoran za umanjenu vrednost proizvoda koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji
nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili njegova priroda,
karakteristike i funkcionalnost. Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda
krivicom kupca, odbiće se vraćanje cene i proizvod će mu biti vraćen na njegov trošak.
Prodavac je u slučaju zakonitog odustanka od ugovora dužan da kupcu bez odlaganja vrati iznos koji je
kupac platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za
odustanak. Prodavac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok kupac
ne dostavi dokaz da je poslao robu Prodavcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo.
VAŠA PRAVA
Možete da zahtevate pristup vašim ličnim podacima i da zahtevate da se izmene ili izbrišu ako nisu
tačni. Uvek možete da podnesete prigovor u vezi sa direktnim marketingom. Golden market d.o.o.
Beograd će poštovati vaše pravo da pristupite svojim ličnim podacima i ispravite ih. Možete da
pošaljete upite u vezi sa prirodom vaših ličnih podataka koje skladišti ili obrađuje bilo kojisubjekat
kompanije Golden market d.o.o. Beograd i dobićete pristup vašim ličnim podacima bez obzira na lokaciju
na kojoj se podaci obrađuju ili skladište. Ako su lični podaci netačni ili nepotpuni, možete da zahtevate
da se izmene. Zahtevi mogu da se pošalju na: reklamacijegmarket@gmail.com Uvek imate pravo da
podnesete prigovor u vezisa našim marketinškim saopštenjima. Vaš prethodni pristanak tražise kada se
to zahteva važećim zakonom. Da biste odbili saglasnost za e-poruke, jednostavno upotrebite funkciju
koja se nalazi u dnu bilo koje e-poruke koju vam pošaljemo.
2 Godine – Imate pravo na opravku ili zamenu robe, a 1 godinu za robu koju čini nameštaj
14 Dana – Imate pravo da se predomislite ukoliko ste poručili robu preko interneta.
8 Dana – Rok u kome prodavac mora da odgovori na reklamaciju.
15 Dana – Rok za rešavanje reklamacije (osim za nameštaj i tehniku robu, kada je rok za rešavanje 45
dana)
30 Dana – Rok u kome je prodavac dužan da Vam isporuči robu, ukoliko nije drugačije ugovoreno.
ODGOVORNOST PRODAVCA ZA SAOBRAZNOST ROBE
Prodavac odgovara za nesaobraznosti isporučene robe ugovoru ako:
1) je postojala u času prelaska rizika na potrošača, bez obzira na to da li je za tu nesaobraznost prodavac
znao;
2) se pojavila posle prelaska rizika na potrošača, ako potiče od uzroka koji je postojao pre prelaska rizika
na potrošača;
3) je potrošač mogao lako uočiti, ukoliko je prodavac izjavio da je roba saobrazna ugovoru.
Prodavac je odgovoran i za nesaobraznost nastalu zbog nepravilnog pakovanja, nepravilne instalacije ili
montaže koju je izvršio on ili lice pod njegovim nadzorom, kao i kada je nepravilna instalacija ili montaža
robe posledica nedostatka u uputstvu koje je predao potrošaču radi samostalne instalacije ili montaže.
Prodavac ne odgovara za nesaobraznost ako je u trenutku zaključenja ugovora potrošaču bilo poznato ili
mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru ili ako je uzrok nesaobraznosti u
materijalu koji je dao potrošač. Odgovornost prodavca za nesaobraznost robe ugovoru ne sme biti
ograničena ili izuzeta suprotno odredbama ovog zakona.
Prodavac nije vezan javnim obećanjem u pogledu svojstava robe ako:
1) nije znao ili nije mogao znati za dato obećanje;
2) je pre zaključenja ugovora objavljena ispravka obećanja;
3) obećanje nije moglo uticati na odluku potrošača da zaključi ugovor.